انتخاب زبان :

خواص عرق برگ زیتون و روش های استفاده از آن

olive leaf 01

عرق برگ زیتون برای مبارزه با چاقی مفید است

برگ زیتون ابتدا در مصر باستان مورد استفاده دارویی قرار می گرفته است. برای استفاده از خواص عرق برگ زیتون شیوه های بسیار مختلفی موجود است.

آشنایی با خواص عرق برگ زیتون

در مورد فواید و خواص زیتون مطالب و اطلاعات زیادی در اینترنت موجود است ولی عرق برگ زیتون اندکی مورد کم توجهی قرار گرفته است.

ادامه مطلب: خواص عرق برگ زیتون و روش های استفاده از آن

برگ درخت زیتون ؛ ارمغان سلامتی

olive leaf photo 2 grande

خواص شگفت‌انگیز زیتون به خوبی شناخته شده است، اما آیا می‎دانید که برگ‎های زیتون نیز می‎تواند مورد استفاده قرار گیرد؟

از فواید روغن زیتون بسیار گفته شده، اما در مورد خواص برگ درخت زیتون کمتر شنیده‌اند.

روش‎های مختلفی برای استفاده از برگ درخت زیتون وجود دارد و شما می‎توانید آن را به‎عنوان دمنوش مصرف یا عصارۀ آن‌ را برای مصارف گوناگون استفاده کنید.

مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می‎دهد برگ درخت زیتون قرن‎ها به‎عنوان دارو ضد بیماری‌ها استفاده می‎شده است.

فواید برگ درخت زیتون برای سلامتی:

ادامه مطلب: برگ درخت زیتون ؛ ارمغان سلامتی

روغن‌های مرگبار

Why Vegetable Oils

روغن حیوانی

روغن‌های خوراکی را شاید بتوان اصلی ترین مایحتاج تغذیه و ملزومات غذایی در زندگی امروز دانست. مصرف هر روزه آن در منازل، رستوران‌ها، فست فودها و تمامی مراکز طبخ و تهیه غذا بیانگر نقش کلیدی و اصلی روغن در آشپزی است.

روغن و چربی به عنوان دومین منبع تأمین کننده انرژی بعد از کربوهیدرات نقش مهمی در تغذیه انسان دارد، هرچند مصرف زیاد و بی رویه آن خطرات اضافه وزن و بیماری‌های قلبی عروقی را به دنبال دارد اما مصرف به اندازه چربی برای بدن مفید است.

ادامه مطلب: روغن‌های مرگبار

از خواص بی نظیر زیتون چه می دانید؟

زیتون2

زیتون میوه ای کوچک می باشد که در درختان زیتون رشد می کند. آنها متعلق به گروهی از میوه به نام drupes یا میوه های سنگ هستند و مربوط به انبه، گیلاس، هلو، بادام و پسته می باشد. زیتون دارای ویتامین E و دیگر آنتی اکسیدان های قوی می باشد. مطالعات نشان می دهد که زیتون برای قلب مناسب می باشد، همچنین در مقابل پوکی استخوان و سرطان از شما محافظت می‌کنند. چربی سالم در زیتون برای تولید روغن زیتون، یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی فوق العاده سالم در مدیترانه، استخراج می شود.

ادامه مطلب: از خواص بی نظیر زیتون چه می دانید؟

آیا روغن زیتون همان قدر که فکر می‌کنید سالم است؟

olive oil

 به احتمال زیاد، شما در حال حاضر در آشپزخانه‌تان روغن زیتون دارید. این روغن یکی از اقلام اصلی آشپزی است که می‌توانید از آن برای تهیه سالاد، طبخ مرغ و یا پخت پاستا استفاده کنید. ما با متخصصین رژیم غذایی، برای اینکه بفهمید در واقع چند بار باید از آن استفاده کنید و چه مزایایی دارد، صحبت کردیم.

ادعایی وجود دارد مبنی بر اینکه روغن زیتون به خاطر چربی‌های سالمی که دارد یکی از سالم‌ترین روغن‌ها است، و آن را به یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای پخت‌وپز و یا به عنوان چاشنی وعده‌های غذایی تبدیل می‌کند.

ادامه مطلب: آیا روغن زیتون همان قدر که فکر می‌کنید سالم است؟

توصیه جالب امام رضا (ع) برای آرامش روح و روان

قرآن کریم و پس از آن اهل بیت (علیهم السلام) دستورالعمل‎های مادی و معنوی زیادی برای جلوگیری از بروز مشکلات روانی در فرد ارائه کرده‌اند. در آموزه‎های قرآنی و تعالیم سازنده اهل بیت علیهم السلام روشهای متعددی برای برون رفت از افسردگی و کاهش استرس‌های روزمره که دامنگیر انسان می‌شود پیشنهاد شده است.

ادامه مطلب: توصیه جالب امام رضا (ع) برای آرامش روح و روان

مسواک زیتون در طب اسلامی + طرز تهیه

Olive Sticks x 3

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم: نِعمَ السّواک الزیتون مِنَ الشّجرة المبارکة یُطیّبُ الفَم.

یعنی: مسواک زیتون خوب مسواکی است از درخت مبارک، دهان را خوشمزه می کند.

بهترین مسواک گیاهی، مسواکی است که با وجود تلخی، قبضی نیز داشته باشد مثل چوب اراک یا چوب درخت زیتون که به سبب قوت قابضه، دندان و لثه را تقویت می‌کنند و به واسطه تلخی‌اش فضلات را به تحلیل می‌برد.

ادامه مطلب: مسواک زیتون در طب اسلامی + طرز تهیه

آشپزی با روغن زیتون: کلوچه خرمایی مخصوص افطاری

Shafia Date Walnut Cookies main

کلوچه خرمایی عربی + دستور تهیه

 نزدیک ماه رمضان انواع شیرین‌های خوشمزه و غذا‌های قندی و همچنین انواع آشها، سوپ‌ها و فرنی‌ها بازارشان داغ می‌شود.یکی از شیرین‌های عربی خوشمزه، شیرینی خرمایی معمول است که در واقع یک نوع کلوچه خرمایی است.

 کلوچه معمول یک نوع کلوچه عربی سنتی است که میان آن با خرما، گردو و یا پسته پر شده است. این کلوچه در آشپزی شرق مدیترانه (فلسطین، اردن، سوریه و لبنان) بسیار مشهور است.

شما می توانید در تمام مراحل پخت کلوچه به جای روغن حیوانی از روغن زیتون استفاده کنید ، روغن حیوانی یا کره طعم مخصوص خود را دارد که برای خیلی ها دلنشین هست اما کلسترول خیلی بالایی ایجاد می کند. در نتیجه اگر به طعم مطبوع زیتون علاقمندید به شما پیشنهاد می کنیم از روغن زیتون که از جهات مختلف برای سلامتی بسیار مفید می باشد استفاده کنید.

ادامه مطلب: آشپزی با روغن زیتون: کلوچه خرمایی مخصوص افطاری

مواد غذایی برای «سیگاری های جدید»

sit food items2 3

به گفته متخصصان طب فیزیکی، نشستن بیش از حد مهمترین عامل ابتلا به بیماری های مزمنی از قبیل دیابت، بیماری های قلبی، سکته مغزی، سندرم متابولیک و ... است.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز،علاوه بر این اصطلاح «سیگاری های جدید» به کسانی اطلاق می شود که روزانه بیش از حد استاندارد می نشینند و این یعنی خطر بی تحرکی برابر است با خطر استعمال دخانیات. گفتنی است نشستن طولانی مدت فرایند التهاب را نیز در بدن افزایش می دهد.

علاوه بر این که انجام فعالیت های بدنی به موقع برای کسانی که مجبورند تمام طول روز را در حالت نشسته کار کنند، ضروری است، مصرف برخی از اقلام غذایی می تواند برخی از مخاطرات بهداشتی ناشی از این روند از جمله التهاب را کم کند

ادامه مطلب: مواد غذایی برای «سیگاری های جدید»

پاکسازی طبیعی سیستم لنفاوی

hach 1

سیستم لنفاوی بخش مهمی از سیستم ایمنی است و برای این طراحی شده که ضایعات را از بدن دفع کند. گاهی لازم است گره‌های لنفاوی وقتی که مسدود می‌شوند تخلیه شوند. در این مطلب برای شما می‌گوییم چگونه سیستم لنفاوی خود را به طور طبیعی پاکسازی نمایید و فواید این کار را نیز به شما می‌گوییم.

سیستم لنفاوی شامل شبکه‌ای از رگ‌هایی می‌شود که از بافت‌ها عبور می‌کنند تا مایع لنف اجازه‌ی حرکت پیدا کند. مایع لنف مانند خون در سراسر بدن جاری است.

ادامه مطلب: پاکسازی طبیعی سیستم لنفاوی

آدرس: تهران خیابان مفتح جنوبی نرسیده به مجموعه ورزشی شهید شیرودی کوچه افشار پلاک 8 

تلفن:  8-02188381337   فکس: 02188381339 

img 339206images     opened email envelope 318 44146  telegram